Carme Giralt i Rosés

El Masnou Escola Bergantí

Carme Giralt i Rosés

Fundadora de l’Escola Bergantí, va néixer al Masnou el 4 de setembre del 1940 on encara hi viu. De pare pintor i mare cosidora va estudiar a les Escolàpies del seu poble. Tot i ser una persona creient, tant en l’ensenyament com en l’escoltisme, però, sempre ha triat l’opció laica. Als 16 anys entra a l’escoltisme l’Agrupament que actualment és diu FOC NOU. L’any 1974 forma part de la unificació de l’escoltisme laic amb el naixement d’Escoltes Catalans, entitat que en va ser Presidenta durant sis anys. L’any 1984 la nombren Vicepresidenta, en la seva qualitat de Presidenta de la branca femenina, “Guiatge Català” i Presideix també el CEGE a nivell internacional. Més tard crea els Amics i Antics Escoltes del Masnou. L’octubre del 1968 cercava escola amb el seu marit, en no encaixar l’oferta d’aquells temps decideixen crear la seva pròpia escola i amb set famílies més funden i lideren l’Escola Bergantí, una escola Catalana, Laica i Coeducativa oberta a tothom que lluita per canviar la pedagogia catalana. L’Escola encara ara és un referent pioner a la zona. En mig de tota aquesta tasca l’any 1979 li demanen que encapçali la llista política del Masnou del PSC i és escollida com a Tinent d’Alcalde, essent la primera dona que entra al consistori i porta durant quatre anys les regidories d’Ensenyament, Cultura i Esports. El seu altruisme és tant gran que en la seva legislatura tot i tenir una escola privada, fa la recepció del CEIP Lluís Millet, amplia l’Escola Rosa Sensat, passant de Llar d’Infants a CEIP, i crea de nou el CEIP Ferrer i Guàrdia. En mig de tota aquesta activitat la Carme Giralt i Rosés va ser mare de quatre fills, tots ells vinculats d’una manera o altre a l’educació. Actualment està jubilada però la seva activitat davant l’escoltisme, l’associacionisme cultural i el suport a les institucions polítiques catalanes és reclamada i de gran suport. Com bé va dir l’Avel·lí Artís-Gener l’any 1991 en un article escrit a la revista “Presència” parlant de la Carme Giralt i Rosés és una “dama grassoneta que no fuma amb pipa i això no obstant sap molt bé cap on cauen babord i estribord. Capitana i emprenedora d’esperit innovador.