Gegantons

Per celebrar els 50 anys d’Escola aquest curs cada mes publicarem alguna curiositat que ben segur, uns recordareu i que els demés podeu compartir amb els vostres fills i filles.

Aquest mes de febrer us volem explicar que la gegantona Mariona de la nostra Escola va ser construïda l’hivern de l’any 1989 per una comissió de mares, pares, alumnes i mestres. En aquells moments era una geganta amb una alçada de 4m i un pes de 40kg
El mes de maig de 1989, la Geganta de l’Escola Bergantí va ser batejada en una festa on van assistir mestres, alumnes, famílies, amics,… i els seus quatre padrins van ser: en Pere el Drapaire i l’ Eulàlia Tallacolls, gegants del Masnou i en Pere i l’Elionor de Noguera, gegants de Teià.
La Mariona era tan gran i pesava tant que els alumnes no la podien fer ballar, així doncs, l’any 1998 es va decidir fer una rèplica més menuda i acompanyar-la d’un gegantó, en Marc. La creació és de l’artesà Ramon Aumedes del taller Sarandaca, que va substituir el guix per fibra de vidre.
Ara tenen una mida de 2’54cm i un pes de 18kg aproximat, característiques que ajuden a ser més àgils per moure’s, ballar i sortir de rua!!!